1- Diari de bord, operació sortida
05/08/20181- Diari de bord, operació sortida
Centelles-La Grave (635 km)
Dissabte 4 agost 2018
Cada any creiem que és el més calorós, però de debò que aquest any sí…ha estat terrorífic, hem enganxat la canícula de ple. Ahir a la nit feia molta calor i vam deixar per avui el carregar els estris a l’autocaravana. Em vaig limitar a empaquetar-ho tot en bosses, treure en Knut a passejar, i conversar amb les noies per whats. L’Aina ens explicava tota contenta les seves aventures californianes, mentre amb la Xènia buscàvem la millor combinació de bitllet d’avió per a ella, que torna a casa d’aquí a dues setmanes. Massa calor per a res més, anem a dormir pensant que demà al matí farà més fresca.
Ens llevem a les set, de seguida surt el sol i a las vuit torna a fer una calor superlativa. Suem a raig mentre descarreguem l’auto (traiem coses de les noies i d’en Mateo) i la carreguem. Sort que a mig fer marxa un cotxe i aparquem al forat que deixa, a sota l’ombra de casa. Com cada any assisteixo al miracle de col.locar-ho tot dins la nevera. Per fases. Però hi entra tot. Amb l’operació ens queden les samarretes amarades de suor. Com que no ens empaita ningú (és el primer estiu que no tinc cap reserva feta!), tornem a ficar l’autocaravana al garatge, entrem a casa, en David passa per la dutxa i jo faig una capbussada a la piscina. Samarretes netes i a rodar !
Difícil de creure, però l’operació reeixeix al primer intent: Tanquem la casa amb clau i no ens descuidem d’agafar ni de fer res. I si fos el cas, no ens n’adonem, marxem feliços i agraïm com mai l’aire condicionat de la cabina, que el taller ens va reomplir de gas la setmana passada.
Així és que engeguem a les 12:41, amb 187.336 km. al compta-quilòmetres i 31º C de temperatura.
Seguint el costum, el primer torn de conducció és meu. De seguida ens allunyem de la Costa Brava, les sortides que hi menen estan totalment aturades, no sembla que vagi per curt.
Ens crida l’atenció com s’ha refet el bosc que hi ha abans d’arribar a La Jonquera, on es va calar foc fa alguns anys. Els arbres s’han refet, tot i que tenen els troncs negres, i em ve al cap un escrit que fa pocs dies algú va compartir, parlant del model de vida vegetal. Els arbres no tenen els seus òrgans concentrats en uns punts que els facin vulnerables.
En David em relleva en plena retenció entre la Jonquera i el Voló, ja acumulo tres hores al volant i em ve de gust canviar de posició, treure alguna cosa per menjar, i agafar la tauleta per escriure una mica. D’altres anys hem estat de sort i les retencions sempre eren a l’altra banda, les patien els vehicles que anaven en sentit contrari. Però avui ens ha tocat el rebre a tots. Paciència. Angoixa una mica avançar uns quants vehicles aturats al voral, en plena pujada, amb el capó obert, escena que es repeteix a l’altre cantó quan comencem a baixar, un cop passada la frontera, i els que pugen són ells. De cap de les maneres hi pot haver prou grues per a aquesta escabetxina !
Potser és a causa de la temperatura que el motor emet, el cas és que el termòmetre que portem a la cabina marca una temperatura exterior de 40-41º C (ja marcava 37,2º C a prop de Figueres) mentre ens apropem a Salses. Ens aturem a una àrea a veure si en Knut té set. No gaire, el que té són ganes de veure món, els cotxes i gossos dels voltants. Si pogués parlar segur que ens preguntaria si falta gaire, tot i que els peluts no es queixen mai.
El primer tram el fem sense fer anar la bomba del Viesa, ha fet mala olor quan l’hem engegat, se li deu haver fet malbé l’aigua que se li havia quedat a dins. Però l’acabem connectant, la calor pot més que la preocupació, i hi ha molta diferència mentre estem en ruta un dia tòrrid com avui. No obstant , la bomba d’aigua no s’activa i l’aire que entra pel Viesa és a 40º C. Com un calefactor ! Quan parem haurem de mirar si s’ha desencebat la bomba.
Comença a tocar repostar combustible, com ja hem fet alguna altra vegada consulto a l’App Petrol per tal de veure quines benzineres low cost tenim més o menys en ruta, i posem proa cap a una, hi pot arribar a haver més de 0,3 € de diferència per litre, comparant amb els preus de les benzineres a l’autopista.
Tornem a repostar a l’Esso exprés que hi ha prop de Valence, per fi hem deixat l’autopista de Lyo, la de Grenoble sempre és més tranquil.la. Passem pel desviament de Pont-en-Royans, fa anys que tinc ganes d’anar-hi, però a fora hi continua havent més de 30ºC i decidim que potser hi passarem al viatge de tornada. Continuem cap a les muntanyes, a veure si refresca.
A prop de Grenoble hi ha velocitat limitada a 70 km/h. per pol.lució, a d’altres indrets hi havia limitacions genèriques a 20 km/h menys del que marqui la via, però aquí són més dràstics.
Passat Grenoble anem cap a Gap i no cap a Torí, pujarem per ports de muntanya que no coneixem de l’hivern, perquè llavors estan colgats de neu.
Tot i ser fosc, a dalt les muntanyes hi veiem clapes de neu. Respirem. Pas mal…No ens havia passat mai, toquem els vidres de la cabina per dins i són calents, les llaunes de refresc de sota el sofà també. I els mobles…
Tenim intenció de pujar a dormir aquesta primera nit a un port de muntanya, però com que ja s’hi está prou bé, ens quedem a La Grave (encara no som dalt del port), on arribem sobre les 22.20, amb 187.971 km. al marcador i 23 ºC de temperatura exterior, que de seguida baixen a 20º C.
Sopem i ens fiquem al lit. Ha refrescat i de fons es sent el riu. És genial com a primera nit !
Retenció a La Jonquera
Limitació de velocitat a 70 km/h a Grenoble per pol.lució
Peatges: 3,55 € + 32,60 € + 21,50 € + 15,20 €
Diesel: 59,33 €, 42,26 litres, 1,404 €/l, 187671 km.
Diesel: 34,95 €, 24,39 litres, 1,433 €/l, 187828 km.
1,276 total views, 1 views today
Delia Diez
Eva, com sempre felicitar-te per compartir les teves experiències en ruta!
Si en castellà era un gust llegir-te en català és un veritable plaer!
Una abraçada,
Eva Verdaguer Garriga
Moltes gràcies per la lectura impel comentari, Dèlia !
XaviCht
Començo la lectura. Realment, està sent un viatge (en el nostre cas tant a França com a Alemanya) molt milt calorós… en alguns llocs estem més fresquets (Bayern, a tocar de Neuschwanstein, i algun lloc alt al nord del Schwarzwald) però Déu n’hi do…
Eva Verdaguer Garriga
Nosaltres vam començar pels colls més alts, de 2000 -3000 metres fins que refresqui, som poc amants de les calors. Merci per la lectura
RosaLS
Ostres!! Si que «has treballat» aquestes vacances !
Que bé…a llegir de tiron les etapes sense esperes, 😉
Eva Verdaguer Garriga
És que darrerament no queda massa temps de res, així aquest any no ho deixo penjat.
Gràcies per la lectura